動く広告

コーヒーショップチェーンのコメダ珈琲がマスクの販売を始めた。マスクには店のフードメニューがプリントされている。当初は店のスタッフ専用のものだったが、顧客から売ってほしいとの要望が多く、販売に踏み出した。マスクが「動く広告」にもなるので、グッドアイデアだと思った。

今後 他社でも 自社の商品やサービスをプリントしたマスクの販売を始めるのでは?と思った。あるいは粗品として配るかもしれない。今やマスクは誰にとっても必需品だから、そんな粗品をもらって嬉しい人もいると思う。

 

健幸堂のホームページ

http://www.kenkodo7.com/

 

Moving advertisement

 

Komeda co., a coffee shop chain, started selling masks.  On them, their food menus are printed.  At the beginning the masks were only for the shop staffs.  But there were many requirements from the customers who saw them to sell them the masks.  So, the company decided to sell them.  It has a good merit for the company that the mask can be “a moving advertisement”.

Reading the article, I have imagined other companies might start to sell such masks appealing their products or services.  Or they can be used as free gifts for the customers.  Nowadays, a mask is an indispensable consumable.  Some people might be glad to receive such free gifts.

 

HP of Kenkodo

http://www.kenkodo7.com/